Marka Dove to nie tylko kosmetyki pielęgnacyjne do ciała i włosów, ale także szereg kampanii społecznych skierowanych do kobiet - do tych trochę starszych ale też do nastolatek. Celem marki jest dotarcie do każdej kobiety i uświadomienie jej, że jest piękna, że nie musi dążyć do kreowanych przez social media i telewizję ideałów (z resztą - czym jest ideał?) i aby uwierzyła w siebie!
Taka jest też aktualna kampania "Uwierz w siebie" adresowana do nastolatek, bo to one są najbardziej narażone na wpływ tego, co widzą w internecie, na Instagramie, w telewizji i ... na wpływ otoczenia.
Wg badań przeprowadzonych dla Dove wynika, że w Polsce aż 8 na 10 dziewcząt jest niezadowolonych ze swojego wyglądu co negatywnie wpływa na ich samoocenę i życie społeczne. Ucinają kontakt ze znajomymi, rodzicami, rezygnują z tego, co do tej pory sprawiało im radość, a stąd już tylko krok od nieszczęścia.
Celem akcji Dove jest wspieranie dziewczyn i chłopców, nauczenie ich pewności siebie, w czym nieodzowna jest też rola rodziców i nauczycieli. Na stronie projektu: https://www.dove.com/pl/dove-self-esteem-project.html zamieszczone są poradniki jak rozmawiać z dzieckiem, z uczniem, aby budować jego poczucie własnej wartości.
Nawet jeśli nie jesteś rodzicem ani nauczycielem warto wejść na tę stronę i zapoznać się z tymi materiałami. Być może też wykorzystać dla samego siebie?


4 komentarze:

Nie proś o wzajemne obserwowanie - zaglądam na blogi osób komentujących :)

UWAGA! Usuwam komentarze z podlinkowanymi słowami kluczowymi!